FANDOM

Rainbow Dash
Rainbow.png.png
Gatunek Pegaz
Płeć Żeńska
Oczy Fioletowe
Sierść Niebieska
Grzywa Tęczowa
Głos Agnieszka Mrozińska
 Rainbow Dash - Pegaz, jedna z głównych postaci serialu. Zajmuje się pogodą. Mieszka w Cloudsdale. Chciałaby dołączyć do Wonderbolts. Ma żółwia o imieniu Czołg. Reprezentuje Klejnot Lojalności. 

Osobowość Edytuj

LojalnośćEdytuj

180px-Rainbow Dash and the Shadowbolts.png

Rainbow Dash odrzuca propozycję Shadowbolts.

W "to magia cz.2 Przyjaźń to magia cz.2" Shadowbolts chcą, aby Rainbow Dash dołączyła do ich grupy, ale Dash odmawia, i w ten sposób otrzymuje Klejnot Lojalności. 

LenistwoEdytuj

180px-830px-Cutie Pox Rainbow Dash S2E6.png

Dash w trakcie drzemki.

Kiedy Sparkle Twilight Sparkleprzyjeżdża do Ponyville, spotyka Rainbow Dash, która zamiast przygotowywać przygotę do Letniego Święta Słońca, ta wyleguje się na chmurce. Pomimo tego wykonuje swoją robotę w dziesięć sekund. Jest liderką ekipy pogodowej w odcinku "Pożegnanie zimy". Pomimo swojego lenistwa, jest bardzo pracowita. 

WysportowanieEdytuj

Rainbow Dash jest świetnym sportowcem, często wyzywa inne kucyki na 
180px-830px-RainbowDashRainboom.png

Ponaddźwiękowe bum

pojedynki. Jest bardzo silna i szybka. Razem z[http:// Applejack Applejack] bierze udział w Biegu Spadających Liści. Mimo związanych skrzydeł, Rainbow odwiązuje się i kończy wyścig lecąc, co Applejack uznaje za oszustwo. Nie znosi przegrywać. W "Jesienna przyjaźń" pegaz denerwuje się, że przegrała prostą grę w rzut podkową. 

CzytanieEdytuj

180px-1000px-Rainbow Dash reading in her bed S2E16.png

Rainbow Dash czyta

Rainbow odkrywa, że uwielbia czytać w odcinku "Czytaj i płacz", kiedy ląduje w szpitalu. Nudzi jej się, więc sięga po książke. Ku jej zdziwieniu, bardzo ją zainteresowała. Kiedy musi opuścić szpital, zakrada się do niego w nocy, by dokończyć czytanie. Przyłapują ją, a wtedy Dash przyznaje się, że czytanie jej się podoba. Wtedy Sparkle Twilight pożycza jej kopię opowieści, a RD spokojnie ją . 

Umiejętności Edytuj

Manipulacja pogodąEdytuj

Rainbow już w pierwszym odcinku pokazuje, że zna się na pogodzie, kiedy 
180px-1000px-RainbowDash RainblowDry.png

Tornado Rainbow

rozpędza wszystkie chmury w niecałe 10 sekund. Przy rozwijaniu ogromnych prędkości zostawia za sobą tęczową mgłę. W "Huraganowa Fluttershy" dowodzi pegazami z Ponyville, które mają utworzyć wystarczająco silne tornado by dostarczyć do Cloudsdale wodę na porę deszczową. W czasie mierzenia siły skrzydeł, wynik Rainbow wynosi 16.5, podczas, gdy pozostałych pegazów nie przekracza 10.

Znaczek Edytuj

180px-S01E23 RainbowDash ReadyToRace.png

Dashie w wyścigu.

W "Z kronik znaczkowej ligii" Dash opowiada jak zdobyła swój znaczek. RD jest na obozie młodych lotników, gdzie broni Fluttershy, przed złośliwością kolegów. Wtedy chłopcy nadają jej przydomek"Rainbow Kraksa". Rozzłoszczony pegaz wyzywa ich na pojedynek, który ma rozstrzygnąć, które z nich jest najszybsze. Bez problemu wyprzedza rywali i wykonuje trik, który jeszcze nigdy nikomu się nie udał - Ponaddźwiękowe Bum. Wtedy zdobywa swój znaczek. 

CytatyEdytuj

  • "Gdy zechcę rozpędzę te chmury w 10 sekund."
  • "Ej, nie przechwalaj się, to moja broszka."
  • "To nie występ był słaby, tylko doping."
  • "Ostatnia szansa żeby wyjść z tego z twarzą."
  • "Brawo księżniczko."
  • "Najlepszy ślub na świecie!"

GaleriaEdytuj

Rainbow.jpg.png

By zobaczyć całą galerię kliknij 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki