FANDOM

Księżniczka Luna
Luna Odmieniona.png
Gatunek Skrzydlaty jednorożec
Płeć Żeńska
Oczy Turkusowe
Sierść Granatowa
Grzywa Ciemnogranatowa
Głos Brygida Turowska

Księżniczka Luna - siostra Celestii, współwładczyni Equestrii, władczyni nocy.

W pierwszych odcinkach występuje jako antagonistka - Nightmare Moon. Jednak dzięki Twilight Sparkle i jej przyjaciółkom, została uwolniona od złej postaci i pełni teraz rolę współwładcy Equestrii.

Rządzenie Equestrią i bunt Edytuj

Sisters Harmony.png

Harmonia między siostrami.

W prologu serialu dowiadujemy się o dwóch siostrach-księżniczkach - Celestii i Lunie. Obie w zgodzie i harmonii panują nad magiczną krainą zwaną Equestrią. Starsza siostra panuje nad dniem a młodsza nad nocą. Pewnego dnia władczyni nocy stała się zawistna - zauważyła, że kucyki wolą się bawić w dzień, nie w nocy. Była z tego powodu bardzo niezadowolona. Chociaż starsza siostra starała się by Luna się nie zbuntowała, tak się stało. Zła księżniczka zmieniła się w Nightmare Moon - swoją złą odsłonę. Poprzysięgła wieczną noc, jaką ześle na Equestrię. W tej chwili starsza siostra nie miała wyboru - musiała użyć (niechętnie) najpotężniejszej mocy znanej w krainie, czyli Klejnotów Harmonii. W ten sposób zesłała buntowniczkę na 1000 lat, na Księżyc.

Przyjaźń to magia Edytuj

Buntowniczka.png

Pierwsze pojawienie się w serialu.

Księżniczka wraca w pierwszych odcinkach serialu - Przyjaźń to magia. Tam nadal pragnie spełnić swoją groźbę, z przed tysiąca lat. Jednak przy pomocy klejnotów zostaje pokonana przez Twilight Sparkle. Wraca do postaci Księżniczki Luny i zaczyna pełnić swoją służbę nad nocą, jak to robiła tysiąc lat temu.

Przyjaźń to magia cz.1 Edytuj

[...] Kucyki oczekują na apel swojej księżniczki - Celestii. Po chwili pojawia się wysoka postać, jednak nie jest to Celestia. Przed poddanymi stoi zbuntowana siostra, władczyni nocy w złej postaci. Ona sama pokonuje strażników swoją mocą, i wylatuje z sali grożąc przestraszonym kucykom. Przyszłe przyjaciółki postanawiają pokonać nocną marę. W głowach dudni pytanie "Jak?". W tym momencie kończy się odcinek.

Przyjaźń to magia cz.2 Edytuj

Nadal przestraszeni poddani uciekają i rozpraszają się. Po chwili wychodzą nosicielki klejnotów, które mają "mały promyczek nadziei" na pokonanie koszmaru. Idą do domu Twilight i znajdują książkę o klejnotach, które są jedyną nadzieją. Elementy znajdują się w opuszczonym zamku księżniczek, w Lesie Everfree. Wiedźma w tym czasie porusza się za przyjaciółkami i zastawia im pułapki, by nie zdobyły cechy harmonii. Pierwszą pułapką jest spadający klif, potem mantikora, straszne drzewa, morski smoki i urwany most. Następnie fioletowy jednorożec z przyjaciółmi, trafia do zamku i pokonuje Wiedźmę. Od tej pory księżniczka jest postacią przyjacielską.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki