FANDOM

Księżniczka Celestia
45.png
Gatunek Skrzydlaty jednorożec
Płeć Żeńska
Oczy Różowe
Sierść Biała
Grzywa Niebiesko-zielono-granatowo-różowa
Głos Elżbieta Jędrzejewska

Celestia - skrzydlaty jednorożec, współwładczyni Equestrii, siostra Księżniczki Luny. Nauczycielka Twilight Sparkle. Mieszka w Canterlocie.

Wygnanie Luny na 1000 lat Edytuj

Celestia panowała w zgodzie razem z młodszą siostrą, Luną. Jednak z czasem Luna stawała
11.png
się zawistna: kucyki bawiły się za dnia, zarządzanego przez Celestię, zaś w noc spały. W końcu księżniczka Luna odmówiła opuszczenia księżyca, by zrobić miejsce świtowi. Siostra próbowała ją przekonać, ale daremnie. Luna zmieniła się w Księżycową Wiedźmę i poprzysięgła sprowadzić na Equestrię wieczną noc. Celestia użyła klejnotów Harmonii, i wygnała siostrę na 1000 lat. Od tej pory, Celestia panowała nad dniem i nocą. 

Powrót Luny Edytuj

12.png
Tuż przed tysięcznym Świętem Słońca, Twilight Sparkle natknęła się na książkę o księżniczce Lunie, zakończoną tajemniczą przepowiednią. Mówiła ona, że za tysiąc lat wiedźma powróci, by się zemścić. Uczennica natychmiast poinformowała Celestię, o zagrożeniu, lecz ta zdawała się zignorować powrót siostry, i zleciła Twilight przygotowania do uroczystości. Zgodnie z proroctwem, Czarownica powróciła na święto i znowu zapragnęła spowić Equestrię w wiecznej ciemności. Na szczęście, Twilight wraz z nowo poznanymi przyjaciółkami pokonuje Lunę, przy pomocy Klejnotów Harmonii, które znalazły w zamku w Lesie Everfree. Gdy dobra Luna została uwolniona, do zamku przybyła Celestia. Od początku wiedziała że jej siostra powróci, oraz liczyła na to że jej uczennica podoła zadaniu. Księżniczka proponuje siostrze przyjaźń. Luna się zgadza, i do tej pory wspólnie rządzą Equestrią: Celestia - dniem, a Luna - nocą.

Charakter Edytuj

Dbałość o mieszkańców Equestrii Edytuj

Celestia dba o dobro i  bezpieczeństwo swojego kraju.
65.png
Widząc niedolę kucyków, uwolniła je od Discorda. Przywiązanie do królestwa było silniejsze nawet od litości nad zbuntowaną siostrą - gdy było to konieczne, posłała Lunę na księżyc, by obronić poddanych i przywrócić w krainie bezpieczeństwo. W odcinku "Slub w Canterlocie", gdy podmieńcy atakują Equestrię, Celestia dzielnie walczy z ich przywódczynią. Kiedy Celestia nie może sama sobie poradzić z zagrożeniem, natychmiast wzywa posiadaczki sześciu Klejnotów Harmonii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki