FANDOM

Applejack
Aj.jpg
Gatunek Kucyk Ziemski
Płeć Żeńska
Oczy Zielone
Sierść Jasnopomarańczowa
Grzywa Bladożółta
Głos Monika Pikuła

Applejack - Ziemski kucyk, jedna z głównych postaci. Mieszka i pracuje w Ponyville, na farmie SweetApple. Ma młodszą siostrę Apple Bloom, brata Big Macintosha, babcię Smitch i psa Winonę. Reprezentuje klejnot uczciwości. 

Osobowość Edytuj

Applejack to bardzo pracowity kucyk. Jest bardzo uparta.  Chce zająć się dorocznymi zbiorami jabłek sama w czasie gdy Big Macintosh wraca do zdrowia po kontuzji w odcinku "Sezon na jabłka". Big Mac spokojnie wyraża zaniepokojenie o jej plan, by zebrać setki jabłoni w pojedynkę, ale Applejack naskakuje na niego i jego "matematykę" i mimo wszystko postanawia spróbować, jednocześnie pomagając przyjaciółkom w różnych zadaniach. 

Uczciwość Edytuj

Applejack reprezentuje Klejnot Uczciwości. Twilight odkrywa to w odcinku "Przyjaźń to magia cz.2", mówiąc, że Applejack pokazała swoją uczciwość, kiedy wsparła ją w najtrudniejszej dla niej chwili. W "Samotna imprezka" jest jej trudno porzucić swoją uczciwość i odrzucić zaproszenie na przyjęcie "po-urodzinowe" Gummiego. W odc. "Powrót Harmonii cz.1" Discord sprawia, że Applejack zmienia się w nałogowego kłamcę.  

Przekora Edytuj

180px-830px-Rainbow Dash vs Applejack S1E13.png

Applejack wyzywa Rainbow Dash na pojedynek

Applejack, choć zwykle miła i taktowna, potrafi czasami być niemiła, a nawet agresywna. W odcinku "Dziewczyński wieczór" swoimi kłótniami z Rarity, doprowadza do zniszczenia pierwszego dziewczyńskiego wieczoru Twilight

UmiejętnościEdytuj

SportEdytuj

Applejack ma nadzwyczajne zdolności sportowe. Ona i Rainbow Dash często kłócą się o to, która z nich jest lepszą sportsmenką. Jest bardzo uzdolniona, jeśli chodzi o posługiwanie się lassem. W odc. "Tajemnicza wybawicielka" nazywa swoje kopyta "Bucky McGillyCuddy" i "Kicks McGee". 

180px-Applejack stoisko.png

Applejack na gali

Gotowanie Edytuj

Pinkie Pie nazywa Applejack "mistrzynią kuchni", w odc. "Sezon na jabłka". Jeśli Applejack coś gotuje, zawsze głównym składnikiem są jabłka. W odcinku "Niezapomniany wieczór" na Gali Grandgalopu ustawia wózek ze swoimi wyrobami, jednak kucyki z wyższych sfer nie chcą jeść "pospolitych słodyczy". Wtedy Applejack przygotowuje wielki, wytworny tort, który niestety zostaje zniszczony przez Pinkie.

Pasterstwo Edytuj

Applejack jest świetną pasterką. Kiedyś, zatrzymała tabun krów, pędzący prosto do miasta. 

Zbieranie jabłekEdytuj

Aby zebrać jabłka, Applejack kopie uderza tylnymi nogami w drzewo.  

Znaczek Edytuj

180px-830px-AppleJackfilly.png

Applejack opuszcza farmę

W odcinku "Z kronik znaczkowej ligi" Applejack opowiada Apple Bloom, Scootaloo i Sweetie Belle, jak zdobyła swój znaczek. Kiedy była mała, postanowiła opuścić farmę i zasmakować luksusu, tak jak jej ciocia i wujek Orange. Udaje się do Manehattan'u. Jednak tam, okazuje się, że ciężko jest jej dostosować się do wielkomiejskiego życia i, że tęskni za domem. Tęcza wskazuje jej drogę do domu. Wtedy Applejack zrozumiała, gdzie jest jej miejsce, a na jej boku pojawił się znaczek: trzy jabłuszka.  

Cytaty Edytuj

  • "YEE-HAW!"
  • "Nakryto do stołu, koledzy!"
  • "Zaufaj mi. To co ci mówię to najszczersza prawda. Na dół i będziesz ocalona."
  • "Wiesz Twilight, myślałam, że ty tylko tak sobie gadasz, ale widzę, że naprawdę przedstawiamy klejnoty harmonii."
  • "Myślisz? Niech to rozstrzygnie pojedynek na kopyta. Wygrana dostaje bilet."
  • "Tylko nie wykręcaj mi się tu matematyką! Powiedziałam, że sobie poradzę ze zbiorami więc sobie poradzę. Zbiorę te jabłka co do jednego i to bez niczyjej pomocy. Zupełnie sama!."
  • "Chcesz mi powiedzieć, że tylko kłapie pyskiem po próżnicy?"
  • "Powiedziałam, że przepraszam! Powinnam była cię posłuchać gdy chciałaś mnie powstrzymać. Twoja drobiazgowość mogła uchronić nas przed tą całą katastrofą. Ale teraz, zostaw już te mało istotne szczegóły, przestań sprzątać i pomóż mi pozbyć się tego wielkiego kłopotu, który tu wylądował! Proszę!"
  • "Uh... które to sałatka, a które to przystawka? I które się je na początek? Oh, nie ważne. Nie jestem głodna. "
  • "Uh, ale, ja ten...ja chyba nie...yy...dziś nie będę mogła, yy, no bo ten...muszę dziś...uh... no wiesz muszę...yy...zebrać jabłka! Jabłka! Tak! To nasza praca... właśnie... jabłka. My je... zbieramy."
  • "Słucham? Nie przesadzasz? Na co dzień nie nosimy ubrań."
  • "Z czekolady! [odpowiedź na pytanie Pinkie Pie, z czego się śmieje]"
  • "Tak jest.Nie udało ci się zniszczyć naszej przyjaźni."
  • "Moja siostra mówi językami!"
  • "Ja zatrzymałam autobus dzięki Wirującemu Kopytku i Niepokonanej Nóżce."
  • "To będzie historia o powstaniu Equestrii,a nie Rainbow Dash show.
  • "Droga Księżniczko, 

Chciałam się z tobą czymś podzielić. [odchrząkuje] Niczego się dzisiaj nie nauczyłam! Calutki czas miałam rację!Jeśli dobrze robisz to co robisz,twoja praca zawsze się obroni.Mogłabym napisać,że się dowiedziałam,że zawsze mogę liczyć na moich przyjaciół,ale prawda jest taka,że o tym też wiedziałam."

  • "Co tam wydarzenia.To jest tort i chcę go spróbować."
  • "Czuję się dumna jak paw."

Galeria Edytuj

300px-AppleGalery.png

By zobaczyć całą galerię kliknij tutaj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki